Myyntipäällikkö Sami Saari on valittu vuoden 2019 Myyntitykiksi Suomen Paikallismediat Oy:n järjestämässä valtakunnallisessa kilpailussa. Sami Saari työskentelee Rantalakeus-lehdessä Kaleva Mediassa.

Valinnan teki SPM Oy:n hallitus ja kehitys- ja markkinointityöryhmä.

– Noin puolen miljoonan myynti yksin ja kuuden kunnan alueella, se on suoritus, Suomen Paikallismediat Oy:n liiketoimintajohtaja Sari Kuusinen summaa valintaa.

Vuoden Myyntitykki pitää valintaansa suurena asiana ja kiittää Rantalakeuden koko porukkaa.

– Paikallisuus kiinnostaa ja paikallislehdissä on edelleen potentiaalia ja vahvuuksia, Sami Saari sanoo.

Omassa myyntityössään hän pitää tärkeänä määrätietoisuutta ja tilannetajua.

– Uskallan ehdottaa kauppaa, hän sanoo ja toteaa, että myyjän pitää tuntea asiakkaansa ja tämän toimiala: pitää tietää mistä asiakas saa leipänsä ja mikä on kenellekin sesonki.

– Tämän vuoden myyntitykkikilpailuun saatiin ennätykselliset 21 hakemusta, joissa kuvailtiin eri puolilla Suomea tehtävää erinomaista paikallislehtien myyntityötä, esimerkillisiä onnistumisia, rohkaisevia liikevaihdon kasvuja ja kokemuksia, jotka antavat uskoa paikallislehtien tulevaisuuteen, Suomen Paikallismediat Oy:n hallituksen puheenjohtaja Arto Henriksson

Hakemusten suuri määrä kertoo hänen mukaansa siitä, että kisa koetaan lehdissä hyväksi tavaksi muistuttaa myynnin ja sen ammattilaisten tekemän työn tärkeydestä.

Hän muistuttaa, että näinä haasteellisina aikoina on hieno nähdä, että motivoitunut ja ammattitaitoinen sekä tuloksennälkäinen myyntitykki pystyy omalla henkilökohtaisella työpanoksellaan turvaamaan kokonaisen paikallislehden elinvoimaisuuden ja kehittymisen.

SPM:n tavoite on tuottaa hyötyä jäsenlehdilleen ja valtakunnallisen myynnin lisäksi SPM tarjoaa jäsenlehdilleen ja näiden henkilöstölle mahdollisuuksia verkostoitua ja oppia kollegoilta.

Suuren suosion saaneet paikallislehtien myynnin koulutuspäivät järjestetään neljättä kertaa 16.-17. tammikuuta 2020 Jyväskylässä. Tällä kertaa teemana on Eteenpäin!

– Jälleen tavoitteena on löytää uutta rahaa kaikille. Päivillä saadaan eväitä uudistumiseen, eteenpäin menemiseen ja kuullaan toisilta myynnin ammattilaisilta, miten nämä ovat taklanneet pysähtymisen, Kati Uusitalo Suomen Paikallislehtien viestinnästä sanoo.

Vuoden myyntitykki Sami Saari vastaanotti palkintonsa Suurilla Lehtipäivillä Hyvinkäällä 7.11.2019. Palkinnon luovuttivat Suomen Paikallismediat Oy:n hallituksen puheenjohtaja Arto Henriksson (vas), viestintävastaava Kati Uusitalo sekä liiketoimintajohtaja Sari Kuusinen. (kuva: Miikka Varila).

Suomen Paikallismediat Oy on tilattavien paikallislehtien yhteisesti omistama valtakunnallinen myyntiyhtiö, joka tarjoaa jäsenilleen myös koulutusta sekä tietoa paikallislehdistä myynnin tueksi. SPM Oy:llä on 131 jäsenlehteä ja tavoitamme printissä ja verkossa lähes pari miljoonaa suomalaista.

Lisätietoja:

Arto Henriksson, hallituksen puheenjohtaja, Suomen Paikallismediat Oy, puh. 0400 600 608, arto.henriksson@lovari.fi

Sari Kuusinen, liiketoimintajohtaja, Suomen Paikallismediat Oy, puh. 040 5390 969, sari.kuusinen@paikallismediat.fi

Kati Uusitalo, viestintä, Suomen Paikallismediat Oy, puh. 050 555 7526, kati.uusitalo@paikallismediat.fi

Palkintogaalassa Suurilla Lehtipäivillä Hyvinkäällä 7.11.2019. Kuva: Miikka Varila.