Millainen kuluttaja on paikallislehden lukija?
Suomen Paikallismediat Oy ja Media Audit Finland ovat yhteistyössä tuottaneet Kansalliseen mediatutkimukseen osallistuneiden paikallislehtien tuloksista kattavan profiilin paikallislehtien lukijoista.
Yhteenveto esitellään webinaarissa 16.3.
SPM Oy:n ja MAF:n on tarkoitus jatkaa ja vielä laajentaakin yhteistyötä. Tavoitteena on saada kerättyä paikallislehdistä vielä laajemmin tutkimustietoa.
– Jos mukana olisi laajempi joukko paikallislehtiä, se avaisi myös paikallislehdille mahdollisuuden päästä esimerkiksi mukaan mediatoimistojen suunnittelutyökaluihin, Suomen Paikallismediat Oy:n hallituksen puheenjohtaja Katri Linnikko vinkkaa.
Suomen Paikallismediat Oy:n myyntijohtaja Alpo Ohtamaa toteaa, että Kansallinen mediatutkimus on nykyään mediamyynnin tärkein työkalu. Sitä arvostavat mediatoimistot ja asiakkaat.
Media Audit Finlandin Kaija Sinko ja Emma Syyrakki ovat myös mukana SPM Oy:n jäsenlehdilleen tarjoamassa webinaarissa ja vastaavat KMT:stä kiinnostuneiden lehtien mahdollisiin kysymyksiin.- Siinä täytyy jatkossa olla kaikkien paikallislehtien mukana, että saadaan paikallislehden arvoa hyödynnettyä ja asiakkaalle paras tieto. Se on tärkeä yksittäisen paikallislehden myynnille, ja SPM:n valtakunnalliseen myyntiin ehdoton.
– Käymme webinaarissa yhteenvedon tulokset läpi ja näytämme myös malleja siitä, miten joissakin lehdissä tuloksia on käytetty, Suomen Paikallismediat Oy:n liiketoimintajohtaja Sari Kuusinen kertoo.
SPM tuottaa myös jäsenlehdilleen valmiin esitysmateriaalin, jota voi käyttää omissakin asiakastapaamisissa.
Ti 16.3. klo 14
Jäsenlehdillemme avoin webinaari KMT-tuloksista – tule mukaan! Saat kutsun teams-kokoukseen viikolla 10. Jos kutsua ei kuulu, ota yhteyttä: kati.uusitalo@paikallismediat.fi
|