Myyntipäällikkö Marika Wolff on valittu Suomen paikallislehdistön Vuoden 2018 Myyntitykiksi Suomen Paikallismediat Oy:n järjestämässä valtakunnallisessa kilpailussa. Marika Wolff työskentelee Huittisten Sanomalehti Oy:n Lauttakylä-lehdessä ja Iskelmä Satakunnassa.

– Paikallislehdistön Vuoden myyntitykki -palkinnon tarkoituksena on nostaa esille ja kunnioittaa sitä valtavan tärkeää työtä, jota paikallislehtien mediamyyjät tekevät. Ilman sitä Suomessa ei olisi näinkin laajaa paikallislehtien verkostoa eikä pienemmillä paikkakunnilla olisi moniarvoista journalismia, Suomen Paikallismediat Oy:n hallituksen puheenjohtaja Arto Henriksson sanoo.
Hän muistuttaa, että moni paikkakunnallaan nimekäs toimittaja ja päätoimittaja saa yleensä kiittää myös lehtensä mediamyyjiä jokapäiväisestä leivästään ja lehtensä elinkelpoisuudesta, koska tilattavan paikallislehden tuloista keskimäärin noin puolet tulee ilmoitusmyynnistä.

Vuoden myyntitykki -palkinto jaettiin kolmatta kertaa. Vuoden 2016 myyntitykki oli Koillis-Savo -lehden Marja Mononen ja viime vuonna palkinnon sai Kalajokiseudun Armi Vähä-Pudas.
– Erilaiset yritykset ja asiakkaat innostavat. He ovat huipputyyppejä ja näen itsessänikin aika paljon yrittäjäluonnetta, tuore myyntitykki Marika Wolff kiittelee.
Hän toteaa, että joka päivälle on paikallislehden myyntityössä haasteita ja niiden takia on kiva nousta aamulla ylös – kun tiedossa on aina jotakin uutta.
– Haluan ajatella asioita vähän toisella tavalla kuin muut ja kääntää pakan eri päin, vähän hämmentää. Lauttakylä-lehdessä olen saanut tehdä asioita toisin ja olen saanut luoda itse tekemisen tavan.
Paikallislehtien vuoden mediamyyjä palkittiin Suurilla Lehtipäivillä Tampereella 1.11. Vuoden mediamyyjän valitsi SPM Oy:n hallitus- ja kehitys- ja markkinointityöryhmä.

– Myyntitykin valinta ei tänäkään vuonna ollut helppo, niin hyviä hakemuksia saimme. Marika on rakentanut lehdessä lyhyessä ajassa suunnitelmallista myyntiä ja tekemisen tapaa. Lisäksi raati vaikuttui siitä, miten hän on saanut sitoutettua asiakkaat vuosisopimuksiin – jopa puolet lehden asiakkaista on vuosisopimusasiakkaita, mikä on lehtikentässä poikkeuksellista , Arto Henriksson toteaa.

Myyntitykkejä ja muita lehtien myyntiosaajia kuullaan Suomen Paikallismedioiden järjestämässä myyjien verkostoitumis- ja koulutuspäivissä tammikuussa 2019 Jyväskylässä.
Suomen Paikallismediat Oy on tilattavien paikallislehtien yhteisesti omistama valtakunnallinen myyntiyhtiö, joka tarjoaa jäsenilleen myös koulutusta sekä tietoa paikallislehdistä myynnin tueksi. SPM Oy:llä on 133 jäsenlehteä ja tavoitamme printissä ja verkossa lähes pari miljoonaa suomalaista.

Lisätietoja:

Arto Henriksson, hallituksen puheenjohtaja, Suomen Paikallismediat Oy, puh. 0400 600 608, arto.henriksson@lovari.fi