Kotimainen vaatevalmistaja Tam-Silk Oy on saanut Suomen paikallislehtien myöntämän vuoden 2019 Antti-patsaan tunnustukseksi näkyvästä kampanjoinnistaan kotimaisen työn puolesta yhteistyössä paikallislehdistön kanssa.
Tam-Silk osallistui elokuussa 2019 Ikean ja Finlaysonin nokitteluun vastuullisuudesta vetoamalla vahvasti kotimaisen tuotannon puolesta. Tam-Silk teki tämän paikallislehti Kangasalan Sanomien etusivun ilmoituksella 21. elokuuta.
”Tam-Silkin mainos räjäytti verkkokaupan – Myynti 20-kertaistui samana päivänä.”
Tam-Silk valitsi mainoksen paikaksi Kangasalan Sanomat paikallisuuden perusteella – kangasalalainen yritys halusi ilmoittaa nimenomaan paikallisessa lehdessä. Rohkea ja hyvin ajoitettu markkinointitempaus lisäsi merkittävästi myös paikallislehden näkyvyyttä niin lukijoille kuin mainostaja-asiakkaille.
Tam-Silk kertoo tekevänsä puhtaita, laadukkaita ja eettisiä vaatteita Suomessa. Yritys luottaa suomalaiseen ammattitaitoon ja osaamiseen sekä perinteisiin menetelmiin, joissa laatu korvaa määrän. Myös paikallislehtien toiminta nojaa luotettavuuteen, vastuulliseen journalismiin, suomalaiseen ammattitaitoon ja osaamiseen.
Sanomalehtien Liiton paikallislehtijaosto, Paikallislehtien Päätoimittajayhdistys ja Suomen Paikallismediat Oy jakavat valtakunnallisen Antti-patsaan vuosittain Antin päivänä tunnustuksena yhteisölle tai henkilölle, joka on toiminnallaan edistänyt paikallislehdille tärkeitä arvoja. Tam-Silk Oy:n omistaja ja hallituksen puheenjohtaja Tuomo Saarni vastaanott1 Antti-patsaan 28.11. Helsingissä.
Valtakunnallisen Antti-patsaan lisäksi paikallislehdet ja paikallislehtien ryhmät jakavat alueillaan maakunnallisia ja paikallisia Antti-patsaita paikallislehtien hyväksi tehdystä työstä.
Antti-patsas on jaettu vuodesta 1981 lähtien. Sillä kunnioitetaan ensimmäisen suomenkielisen sanomalehden, Suomenkielisten Tieto-Sanomien julkaisijan, rovasti Antti Lizeliuksen (1708–1795) elämäntyötä. Valtakunnalliset Antti-patsaat 1981–2018.